Thursday, October 20, 2011

211011 MODUL 4

Hari akhir - akhirnya!!!!
8.30 pagi - Modul Smart School Qualification Standards (SSQS) - En Munir bin mat Yaub
Pendedahan tentang domain dan indikator SSQS - menganalisis jurang pencapaian antara tahap bintang sekolah dengan indikator 5 bintang.
Kaedah - perbincangan kumpulan, pembentangan dan hands-on.
Objektif : memehami kepentingan pelaksanaan penarafan SSQS bagi pembestarian sekolah, memahami empat domain dan indikator SSQS dan mengoptium peranan untuk membantu meningkatkan tahap bestari sekolah.
AKTIVITI 1 : PENGENALAN KEPADA SSQS - Dah 1 jam - masih talk talk talk... belum buat aktivti lagi. Pukul 10 break... ambil gambar. Sebab minum tak ada kena minum bayar sendiri la.. tak pa nanti boleh buat claim sekali kot. Mauk 11 pagi talk talk talk lagi... aktiviti belum buat lagi.
AKTIVITI 2 : SESI HANDS-ON - APLIKASI SSQS VERSI OFF-LINE

REFLEKSI : bercakap pasal SSQS... kerjasama GICT dgn GPM - ok no problem. Pengisian SSQS tu yang tak brapa nak capai matlamat... katanya akan jadi pointer untuk dptkan JTK ke sekolah yang masih belum ada atau lain2 kemudahan spt PC recon dari Korea... boleh cakap je la. Realitinya kalau ada apa2 yang baru tak pandangnya sekolah luar bandar kecuali yang jadi anak emas. Dari apa yang disampaikan secara tak direct yang diminta ialah isi je skor tertinggi untuk semua indikator - baru semua sekolah di negeri selangor dapat 5 bintang.
EXPECTATION : mendapatkan maklumat terkini ranking sekolah2 - nahi!!! Ada berita menarik untuk SSQS tahun 2012 - ada sedikit penambahbaikan... ye ke boleh percaya ke?

1 comment:

  1. Talk talk talk sebab dah terikat dengan iklan Maxis- Nuffnang!

    ReplyDelete